tryma kaseh daun pisang :)

Sunday, February 6, 2011

cny nie best sangat !

salam alaik. maaf yew smua..sebab aeb alik nilai xgtaw pown..hehehe..actually terover excited laa nak meraikan cny ngan bb's family.

oke 1stly, aen terbang dary jmpol ke nilai sbb jmpol nyew umah xdew aer. paip bocor and umah ktrg sgt2 messy. wlpon awuu ja 2-3 days duk sana, aen dah asew tak besh sgt2..so, ktrg try bodek mdm gnes..and she said we 0l can go back home sbb emergency case nieh..so, ktrg gerak alik ptg selasa tu gak..aen terbang dgn ghayathri and anisah..
bajet ptg tuu gak nak lik klang tapi imune bdn nie dah tak thn sgt kowt.so, decidetok lepak nilai dulu laa..esok nye awuu alik klang..
rabu.
ptg2 skit awuu gerak nek ktm p klang. otw tu, terlibat ngn insiden d intai mamat perasan kunu2 aen tgk dea..eeeyuu~ aen tgk beby blkg dea oke. comelll sgt~ dasar perasan tol...tersengih2 cam krang bushuk..:p
dah sampai subang, cam besela msg bb..gtaw kat mane.tp, adushh..bb tibe2 wat suspen lak.
dea ckp umah dah penuh ngan fmily besaw..ermm?aku pown da tergamam.ingatkan mamak and bapak jaaa...adeei~suspen dah aku!
sesampai ja kat umah bb, mamak cm beselaa sambut kdtgn aen kan.abg and kak lola pown ada sama..mamak ckp kak cia pon nak alik esok..aku...??blurrr~~~
mlm tuu ktrg lepak2 tgk tb jeww..
khamis.
awal pagy bangun2 tgk bb adew kat bwah..aik?bb tidow bawah tanpe alas?alamak...aku tertido atas katil dea lol..shian deaa...mestyy sakit2 dah bdn dea...ermm..soew erk bb..bnyak sgt cilok tmpt beradu b..:p hihi~ ktrg kwa g jusco bukit raja kunun2 nak tgk wayang tapi sumew dah tgk..so cncel laa..ktrg berdatingan jewlaaa..haha..singgah beli bakso then alik umah jew. tgk wayang kat umah sbb bb dah download sumew...haha
ptg nyew duk umah and sembang2 jew ngan mamak..tulun cabutkan emas putih atasa pale mamak.hehehe...
jumaat.
awal pagy kak chia and abg mizi dah terpacak dpn pintuu..terkezutt aku..sbb aku tak mndy agy lol :p si thaqiff malu2 anak diri dpn pntuu mamak..owh, ini anak sedara bb yang ke-3..dan ini awuu 1st time aku jumpew dea..sgt chumel and chubby...geraam !
tulun mamak uat sarapan dgn ena . ena kezen bb yang belajar kat uitm shah alam..
gerak an bb bangun. semalam bb tido beralas tilam si adin..haha..adin lak tido kat sofaa~:p
bb mcm bese malas bangun pagy bile holiday~
kul 11++ mamak and kak chia ajak p carik ikan sungai and pelam nak uat sambal..uuu,,sedap!
tghary tuu laaa, aku belajar banyak sgt masakan org sabah. kak lola ckp, law nak pikat bb kena pandai masak lemak pucuk ubi jaa. sbb bb mmg tak kan g mane law sayur tuu ade dpn mate. bapak pown cakap bndaa yg samee..haha..malu daa aku..
ptg tuh, bb ajak mandii kolam kat bawah..eyh , ajak teman jewlaa..hihi..
after mandi kolam , ktrg decide nak g jog..kat taman ape tah namenye..lupe~
kat taman tuu mcm beselaa ade jaa adegan fotoshoot bagai..ah, nyampah kowt~ laki kat sebelah lei tgk2 pmpuan lain..aish..ingat aku ni kat sebelah tunggul kew...hahaha..majuk and bb lary laju2..tapi bb dapat kejar laa..abis..dah bb melangkah sekali, aku lgkah dua kali...hahahaa~
then finish jog, bb belii ice creeam ..romantik gak..hahaha...
alik jaa teros madi..kak chia cakap nak makan kat luar..
dlm 8++ ktrg gerak .tp aku and bb naik motor jew..agy romantik kan..haha..takla, keta tak muat laa ..ktrg makan kat warisan asli sblah public bank..dorang nak makan baksoo..bb mmg sukew tp dea xnk mkn kt situu sbb bau cm sampah jew tmpt nyew..ye, agreed !
ermm..mlm tuu gak bb bagy aku bwk motor..hahaha..kelakar~~
alik jaaa, teros lepak2 dpn tibi and tidoww~
sabtu.
bangun awal2 pagy wat bekfast. meehun goreng kak chia and kak lola..hehe..
aen,ena and diana jd asisstant tetap..haha..bapak ckp esok luse dea nak rase mskan org perak lak..aku ka?hahaha...well, bapak and mamak mmg sporting..every1 here are adrble !
tghary kak chia suh siap2 nak g klcc..ermm..ptotnyew aku nak laik dah riniew..ermmm....xnk alik asewnyew...errrrmmm...
dlm 1++pm ktrg gerak kl. aku, bb , mamak and si dhia naek 1 keta.
b4 tuu ktrg melantak lu kat kg baru..abis daa pokai wet bb..haha...xpew..rzki kan selalu ada,bb!
kt klcc, dorang ckp nk tgk wayang lak..adeshh..lmbat laa aku alik niew...kak chia lak beli tiket kul640pm..haha..mmg lmbat laa aen alik..hahaha
lepak2 kat taman tapi spoil lak,ary ujan..tnggu kat tepi tuu tgk gelagat si dhia, gadis and thaqif..
hehehe..naik atas g I-setan mcm beselaa mak2 budak tgk baju2 beby..bb ckp kat tepi tlnga.
"kitee lom adew anak agy syg.." bilew aku belek2 baju beby tuuu..huhu..comel..membuak2 asew nak ade anak..hahah..gatallllllllll~~
then tgk wayang and bb terus anta aku alik..
bb tq 4 dis lovly wekend u spend it for me..siyesly its make mee more luv u..
walaupon kdg2 kitew adeww ja salah faham, bb saluw co0l and rilex..kdg2 jeww mengada nak emo..tp saluu syg yg terlebeyh emo kan..well, pmpuan kan..bb pown salu jaa sabar ngn kerenah manje and ke-anak2an syg niew kan..hehehe...ilysmdear !
sabtu.
arini aku dah kena lik jmpol.teruskan keje yg tertunggak niew..bb, im gonna miss u~~
t8 care sepanjang syg jauh yewww~


thanxxxx menyebokk gylerrr !

1 comments:

sikechik said...

wahh , best ny kaka (:
sporting fmly dea .
penad bace smpai ta ckup nafas . bhaha :D.
eh kaka , mao tye lha . cmne mao wt shoutmix nyh . try buad tamao pon . hee .